Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

21 de intrebari si raspunsuri practice care
explica impecabil
PROCEDURA inregistrarii in scopuri de TVA!

Atentie! Se aplica noi reguli pentru inregistrarea in scop de TVA!

Stimate coleg contabil,
 
V-am pregatit un produs de exceptie:
un ghid 100% practic ce limpezeste toate nelamuririle legate de inregistrarea in scopuri de TVA
 
Acest ghid ofera raspunsuri clare si la obiect pentru cele mai frecvente 21 de intrebari cu care se confrunta mediul fiscal-contabil, mai ales in contextul in care Codul fiscal a fost modificat recent prin Ordinul ANAF nr. 239.
 

Va reamintim, inregistrarea in scopuri de TVA se face:
 
a) daca firma declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de 300.000 lei sau daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara acestui plafon, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
 
b) daca in cursul unui an calendaristic firma atinge sau depaseste plafonul de 300.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau a depasit acest plafon;
 
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de 300.000 lei, dar firma opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.
 
Aflati din ghidul Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ce aspecte sensibile apar si care este modul corect de gestionare. Va atragem atentia ca simpla nedepunere a declaratiei de inregistrare fiscala/de mentiuni constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 500 si 1000 lei, conform Codului de procedura fiscala!
 

Extras din ghid:
Care sunt avantajele inregistrarii in scopuri de TVA?
 
Avantajul 1
Daca majoritatea partenerilor comerciali ai firmei sunt platitori de TVA, atunci cu siguranta vor putea sa isi deduca TVA-ul din facturile furnizate de respectiva firma (inregistrata in scopuri de TVA). Aceasta inseamna ca o companie ce devine platitoare de TVA prin optiune sau la depasirea plafonului va realiza pe viitor o consolidare a parteneriatului cu furnizorii si clientii. 

Avantajul 2
Unele domenii beneficiaza de o cota de TVA redusa, astfel ca o societate ce devine platitoare de TVA va colecta TVA redus (9% sau 5%), dar va putea deduce TVA-ul aferent facturilor de la furnizori (19%, 9% sau 5%).
 
Avantajul 3
Inregistrarea in scopuri de TVA este benefica pentru cash-flow, in cazul contribuabililor platitori de TVA care solicita rambursare de TVA de la buget. Acestia nu mai trebuie sa astepte finalizarea inspectiei fiscale pentru a beneficia de suma de rambursat. 
 
Dezavantajul ar fi ca, multumiti de faptul ca primesc suma de rambursat, contribuabilii trec pe plan secund pregatirea documentelor pe care ar trebui sa le puna la dispozitia organelor de control (ei amana obtinerea documentelor pana la momentul cand incepe inspectia). 
 
Iar daca nu detin suficiente documente care sa justifice fie dreptul de deducere a TVA, fie aplicarea scutirilor cu drept de deducere (exporturi, livrari intracomunitare de bunuri), ei risca sa li se stabileasca sume suplimentare de plata de TVA, precum si dobanzi/penalitati de intarziere/penalitati de nedeclarare. 
 
Astfel, desi initial rambursarea s-a dovedit a fi avantajoasa, exista cazuri in care acest mecanism de rambursare a avut un efect de bumerang pentru contribuabili.
 

Cele 21 de intrebari la care raspunde ghidul
“Procedura inregistrarii in scopuri de TVA”!
 
1. Care sunt avantajele inregistrarii in scopuri de TVA?
2. Care este baza legala a inregistrarii in scopuri de TVA?
3. Cand se solicita inregistrarea in scopuri de TVA?
4. Ce documente se depun pentru inregistrarea in scopuri de TVA?
5. Care sunt pasii dupa depunerea declaratiei D700?
6. Care este procedura comunicarii certificatului de inregistrare in scop de TVA?
7. Cum se opereaza inregistrarea in registrul persoanelor impozabile?
8. Ce presupune inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune?
9. Cum trebuie sa procedeze contribuabilul daca depaseste plafonul de 300.000 lei cifra de afaceri? 
10. Ce reprezinta sistemul TVA la incasare?
11. Ce beneficii ofera aplicarea sistemului TVA la incasare?
12. Care sunt elementele esentiale ale sistemului TVA la incasare?
13. Ce persoane juridice sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare?
14. Cum se calculeaza cifra de afaceri aferenta plafonului de 4.500.000 lei?
15. Cand nu mai este o persoana juridica impozabila eligibila sa aplice sistemul TVA la incasare?
16. Cum se face ajustarea TVA dupa inregistrarea in scopuri de TVA?
17. Cand poate dobandi contribuabilul dreptul la ajustare?
  • Inregistrare in scopuri de TVA. Ajustarea TVA in cazul cheltuielilor inregistrate in avans
  • Este obligatoriu sa ajustez pozitiv TVA aferenta bunurilor de capital dupa dobandirea codului de TVA?
  • Perioada de ajustare a bunurilor de capital
  • Ajustarea taxei deductibile aferente bunurilor de capital
  • Ajustare pozitiva. Ajustare negativa
  • Ajustare TVA pentru stocuri si mijloace fixe
18. Cum se obtine anularea codului de TVA pentru operatiuni interne?
19. Cum se obtine codul special de TVA?
20. Ce trebuie sa stiti despre inregistrarea speciala in scopuri de TVA anterior prestarii de servicii intracomunitare?
21. Ce trebuie sa stiti despre inregistrarea speciala in scopuri de TVA in cazul achizitiei intracomunitare de bunuri?
 

Nu uitati!
Problematica inregistrarii in scopuri de TVA beneficiaza de o legislatie foarte stricta. Puteti comite foarte usor erori, iar singura modalitate de a va proteja este o intelegere exacta a problemelor care pot aparea. Lucrarea noastra va ajuta in acest sens, garantandu-va accesul atat la subtilitatile acestui subiect, cat si la solutiile optime. Este o lucrare de baza pentru o relatie fara probleme cu ANAF!
 
 
 Comandati chiar acum lucrarea
“Procedura inregistrarii in scopuri de TVA”!


Produsul pe scurt:

Titlu: Procedura inregistrarii in scopuri de TVA

Autor: Vera Constantin, expert contabil

Suport: stick de memorie

Pret special la lansare: 157 lei + 5% TVA (164.85 lei)
REDUS cu 10% fata de pretul standard 174 lei + 5% TVA (182.7 lei)


Plata: OP / card / curierului la livrare

Livrare: prin curier, la adresa dvs.
 
 
 


 
Cu deosebita consideratie,
 
Codruta Tomsa
Manager produs
Divizia Fiscalitate
Rentrop & Straton

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.

Produsele in format stick/CD functioneaza pe sistemele de operare Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7, 8 si 10. Cerintele hardware: 512 MB RAM, 300 MB HDD. In cazul produselor de tip abonament, pentru a vizualiza informatia actualizata la zi este necesara o conexiune la internet in timpul utilizarii.

Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna martie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:

Cos cumparaturi

Momentan, nu aveti produse adaugate in cos!
Finalizeaza comanda

Detalii livrare

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Vezi detalii cos
Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.